Logo huisstijl ontwerp Anacaona healing & coaching

Logo huisstijl ontwerp Anacaona Healing & Coaching

Logo – identiteit

Wederom een mooi ontwerpproces van een nieuwe huisstijl. Eelko van Iersel ontwerpt een logo voor de healing & coaching praktijk van Luis Thoolen Torres-Tseng. In dit ontwerp heeft Eelko een abstracte vorm ontwikkelt met zeggingskracht en voldoende interpretatiemogelijkheden die aansluiten bij de branche, de praktijk, de startende ondernemer Luis Thoolen Torres-Tseng, maar ook de persoonlijke eigenschappen van de persoon Luis. De suggestie van “Indígena”, “Native Americans”, “inheems”, “hoofdtooi” en “talking stick” zijn te noemen. Maar ook de karaktereigenschappen van de persoon, zoals krachtig, optimistisch en levensenergie, zijn opgenomen in dit ontwerp. Met een resultaat naar volle tevredenheid van de opdrachtgever.

Anacaona

‘Anacaona’ was een vrouw van uitzonderlijke schoonheid. Haar naam betekent in de Taíno-taal dan ook “Gouden Bloem”. Vanwege haar schoonheid trok zij meteen de aandacht van de Spaanse conquistadores.
Anacaona (? – 1503) was een stamhoofd van de inheemse Taíno-stam op het eiland Hispaniola, dat tegenwoordig gedeeld wordt door de landen Dominicaanse Republiek en Haïti. Zij en haar hofhouding zijn vermoord door de Spanjaarden, wat het eind van het inheemse verzet op dit eiland inluidde. Door de tijden heen is Anacaona een belangrijk symbool geworden van het inheemse verzet tegen de Spaanse overheersing op Hispaniola.


Raakvlakken – Associaties

Toen Luis Eelko benaderde om te vragen of hij de huisstijl voor zijn nieuwe bedrijf wilde ontwerpen, begon er bij Eelko meteen van alles op te komen in beelden, inspiratie en ideeën. Het creatieve proces stroomde voluit, mede door het vertrouwen wat Luis uit sprak. Er wordt in een gesprek ‘gespard’ over de ideeën, wensen, voorkeuren etc. Met deze informatie gaat Eelko aan de slag, waarbij hij ‘intuned’ op persoon waar de huisstijl voor bedoeld is. Associaties die opkomen bij deze huisstijl zijn: Indígena, Native – inheems, oorsprong, kracht, talking stick, doorsnijdend, hoofdtooi met veren, groeien – zelfhelend, beweging, verandering, optimistisch – vrolijk, positief, plant – natuur, levensenergie, energie – energieveld, levenskracht, OER, schoonheid – gracieus, watergolf tegen rots.

Gouden bloem

Naast het beeldmerk – het logo-, bracht Eelko een extra beeld van een ‘Gouden Bloem‘ op de achtergrond van de huisstijl. Deze combinatie zorgt voor de specifieke sfeer die past bij het bedrijf Anacaona. Een huisstijl wordt altijd opgebouwd uit meerdere elementen: ‘beeldmerk-logo’, compositie, kleuren, typografie en eventueel extra beeld wat versterkend werkt.

Kleuren

olijfgroen: liefdevol, warm, natuur, balans in de energie, tevredenheid, optimistisch, vol vertrouwen, vrede en harmonie in het leven, bescherming

violet: meditatie, mystiek, diepe bevrijding, waardigheid, intuïtie, daadkracht, kalmte, rouw, genezing, betrokkenheid

schaduw: diepgang, oog voor wat er in de diepere lagen te zien is, schaduwzijde, totale persoon, de echo, nawerking, doorwerking.