Logo huisstijl ZEE

Identiteit

Deze huisstijl sluit aan bij de identiteit en visie van mijn onderneming; zee, praktijk voor rouw & stervensbegeleiding. Deze unieke huisstijl (beeldmerk, letterypes en kleuren) geeft de identiteit van mijn bedrijf op een juiste manier weer en versterkt haar. De huisstijl straalt uit wie ik ben, wat ik doe, wat ik te bieden heb en hoe ik mijzelf in de markt zet. Het beeldmerk is warm, professioneel, ‘eigen’ én verrassend.

Inspiratie

Het beeldmerk is geïnspireerd op ‘de letter Z’, de zee met haar grootsheid en kleine golven. De ‘Z’ loopt over in een golf, een krachtige beweging. Dit straalt stevigheid uit (een anker). Het logo is breed van opzet en geeft daarmee ‘lucht’ en ‘horizon’. Het beeldmerk straalt doorsnijdendheid en geborgenheid uit.

Kleuren

Het logo is opgebouwd met de volgende kleuren:

De ‘Z-golf’ is lavendelblauw; deze kleur wekt de associatie van zee en lucht. Lavendel heeft een geneeskrachtige werking; zenuwkalmerend, verzachtend, opbeurend.
De typografie heeft de kleur paars gekregen; paars wordt geassocieerd met waardigheid, rouw, koninklijkheid, religie en spiritualiteit.
Tevens heeft het beeldmerk een oranje accent gekregen; oranje wordt geassocieerd met speelsheid, eigenwijs, geduldig, zelfverzekerd en levensgenieten.
Voor de achtergrond (van het visitekaartje) is olijfgroen gekozen. Aan de voorzijde is een verloop van donker naar licht aangebracht. Olijfgroen heeft een zachte, frisse uitstraling. Groen is de kleur van groei, van (nieuw) leven en veiligheid. Het is tevens ook een aardekleur.

Deze huisstijl is ontworpen door Eelko van Iersel, www.eelkovaniersel.nl